Fiat Club Makedonias


Εγγραφείτε στο φόρουμ, είναι εύκολο και γρήγορο

Fiat Club Makedonias
Fiat Club Makedonias
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Πρόσφατα Θέματα
» Βραδυνή τσάρκα στην Θεσσαλονίκη 11/2/2016 09:00 μμ
Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία .... I_icon_minitimeΠεμ 09 Ιουν 2016, 03:21 από antobbi

»  Βραδυνή τσάρκα στην Θεσσαλονίκη 11/2/2016 09:00 μμ
Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία .... I_icon_minitimeΤετ 10 Φεβ 2016, 14:52 από antobbi

» Πωλειται εξατμιση
Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία .... I_icon_minitimeΣαβ 30 Ιαν 2016, 08:13 από lytostechnology

»  Kοπή της πίτας fiatclubmakedonias.gr 2016
Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία .... I_icon_minitimeΤετ 13 Ιαν 2016, 14:24 από antobbi

» ΑΝΤΑΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΓΝΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΜΙΣΗ ΤΙΜΗ
Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία .... I_icon_minitimeΠαρ 20 Νοε 2015, 08:41 από alfabill38

» Εκδρομή μελών fiatclubmakedonias 15/11
Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία .... I_icon_minitimeΤρι 17 Νοε 2015, 02:15 από antobbi

» aftermarket δοχειο αναθυμιασεων
Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία .... I_icon_minitimeΤετ 30 Σεπ 2015, 13:41 από hobit-jet

» Συνάντηση Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου
Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία .... I_icon_minitimeΣαβ 05 Σεπ 2015, 03:10 από antobbi

» Εκδρομή 09/08/15 στο beach bar Sahara
Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία .... I_icon_minitimeΤετ 29 Ιουλ 2015, 02:39 από antobbi

Μάης 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ημερολόγιο Ημερολόγιο


Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία ....

Πήγαινε κάτω

Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία .... Empty Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία ....

Δημοσίευση από georgebravo Σαβ 12 Οκτ 2013, 05:08

Τα υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα, χρησιμοποιούν 2 ειδών υπερσυμπιεστές, ξεχωριστά ή και σε συνδυασμό
Τους υπερσυμπιεστές καυσαερίων (turbo) και τους μηχανικούς υπερσυμπιεστές (compressor, supercharger).
Το Turbo ή υπερσυμπιεστής καυσαερίων, αποτελείται από δύο φτερωτές, συνδεδεμένες μεταξύ τους με έναν άξονα. Η πρώτη φτερωτή γυρίζει από τα καυσαέρια, μεταδίδοντας την κίνηση στην άλλη φτερωτή, η οποία συμπιέζει τον αέρα και στέλνει μεγαλύτερες ποσότητες αέρα στην εισαγωγή του κινητήρα.

Η συμπίεση του αέρα, αυξάνει την θερμοκρασία του. Έτσι πριν ο αέρας φτάσει στην εισαγωγή του κινητήρα, περνάει από το intercooler (εναλλάκτης θερμότητας), το οποίο είναι στην ουσία ένα ψυγείο και ψύχεται.

Έτσι με την μεγαλύτερη μάζα αέρα (περισσότερο οξυγόνο), γίνεται καλύτερη καύση αυξάνεται η πίεση και σε συνδυασμό με την παροχή μεγαλύτερης ποσότητας καυσίμου, ο κινητήρας παράγει περισσότερη δύναμη και ροπή, διαθέσιμη σε χαμηλότερες στροφές απ' ότι σ' ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Όταν ο κινητήρας φτάσει την πίεση για την οποία είναι προορισμένος, τα επιπλέον καυσαέρια που παράγονται, παρακάμπτουν το turbo μέσω της βαλβίδας διαφυγής (wastegate).
Όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι, ο αέρας που μένει μέσα στο turbo εκτονώνεται στο περιβάλλον μέσω της βαλβίδας εκτόνωσης (η γνωστή μας σκάστρα (blow off valve)).
Λόγω της πολύ μεγαλύτερης ροπής και δύναμης, ο κινητήρας περιστρέφεται σε πολύ λιγότερες στροφές με αποτέλεσμα να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο απ' ότι ένας αντίστοιχος ατμοσφαιρικός κινητήρας. Βέβαια σε περιπτώσεις μεγάλης πίεσης, καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.

Ιδιαιτερότητες



Τα υπερτροφοδοτούμενα οχήματα (turbo) σε σχέση με τα ατμοσφαιρικά, χρειάζονται διαφορετική αντιμετώπιση.



Στην εκκίνηση χρειάζεται εγκράτεια μέχρι το turbo και ο κινητήρας να αποκτήσουν την ιδανική θερμοκρασία λαδιού. Δεν πρέπει να πιέζουμε τον κινητήρα μέχρι να ζεσταθεί.

Στο σβήσιμο πρέπει να αφήνουμε τον κινητήρα να δουλεύει για 2-3 λεπτά πριν τον σβήσουμε για να μειωθεί η θερμοκρασία λαδιού.

Ιστορία του turbo



Το turbo εφευρέθηκε το 1905 από τον Ελβετό Alfred Büchi. Στην αρχή τοποθετούνταν σε πλοία, τρένα και αεροπλάνα.

Το πρώτο turbo αυτοκίνητο ήταν το Oldsmobile της General motors το 1962.

Το πρώτο sport αυτοκίνητο με turbo ήταν το 911 Turbo που παρουσίασε η PORSCHE το 1974.

Τα πρώτα αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποίησαν turbo με diesel κινητήρες ήταν τα Mercedes 300SD και Peugeot 604 τα οποία παρουσιάστηκαν το 1978.
. COMPRESSOR – SUPERCHARGER



Ο μηχανικός υπερσυμπιεστής, κάνει την ίδια δουλειά με το turbo, με εντελώς διαφορετικό τρόπο.



Παίρνει κίνηση απευθείας από τον κινητήρα μέσω ιμάντα ή άξονα.



Έχει άμεση απόκριση αλλά και μεγαλύτερες φθορές, κατανάλωση και απώλειες από το turbo.

georgebravo

Posts : 223
Join date : 30/09/2013
Age : 35
Location : THESSALONIKI

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης